Träningsvärken från helvetet.

En kort joggingtur och några timmar carportsrensning i lördags och en massa bärande och lyft av skåp och luckor upp och ner för trappan igår har tagit ut sin rätt. Förbannat! Jag är stel som en pinne och varenda muskel i kroppen gör ont. Någon sa nåt om stretching.. men hallå, inte orkar jag väl stretcha när jag är helt slut? Förstår väl vem som helst.

Jag måste komma i form, det här är ju pinsamt. Men jag orkar inte. Vart hittar folk sin motivation egentligen? För min del spelar det ingen roll hur kul det är att t.ex. spela basket, är det jobbigt så skiter jag i det.
Finns det någon träningsform som är enkel, tar lite tid och ändå ger resultat?

Klev upp kl 5 imorse och har varit en sväng till Gällivare, i vanlig ordning. Nu har jag inte nästa körning förrän 12.45 mig veterligen och då med HK-bussen. Törs dock inte sova ifall det dyker upp något innan dess. Det är nog det jobbigaste med mitt jobb. Jag vet inte förrän efter kl 15.30 hur jag ska jobba dagen efter och jag vet i princip aldrig vilket tid jag slutar. Det beror på hur många bilar som finns i stan och hur lång tid det tar för kunderna på lasarettet. I regel är vi kvar tills alla vi har skjutsat dit har åkt hem. Det är svårt att planera saker i förväg och jag råkar vara en sån som tycker om att planera. Men det går rätt bra ändå, det gäller bara att omge sig själv med spontana människor.



Brallz in action.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0