Sexualitetsbryderier.

Jag startade mitt liv som heterosexuell kvinna. Var kär i en massa killar och kände aldrig att jag drogs till tjejer. Jag kände heller aldrig att det på något vis kändes "fel" när jag var med killar. 

Som 22-åring insåg jag dock helt plötsligt att jag var kär i en tjej. Shit pommes liksom. Men jag hade inga direkta problem med det, tvärtom! Jag tyckte att det var ganska fräsigt att jag visade mig vara bisexuell.

Nu har jag varit tillsammans med ovan nämnda tjej i snart 3år och ju längre vi är tillsammans desto mer funderar jag på vad man ska ha karlar till. Flera av mina vänner har eller har haft killar som uppför sig allmänt svinigt, oftast i samband med alkohol. Och jag blir mer och mer anti. Det finns såklart helfina killar där ute och jag känner ju ett par stycken själv, men majoriteten av de som man hör talas om är ta mig fan inte helt okej.
Jag börjar helt enkelt fundera på om jag ska börja kalla mig själv för lesbisk..?

Det finns naturligtvis även sviniga tjejer! Men eftersom jag inte omger mig själv med otrevliga brudar så ser jag inga sådana. Därmed blir min jämförelse i och för sig inte riktigt rättvis. Men so what? Det är ju mina egna upplevelser och erfarenheter jag lever efter.

Men då har vi nästa problem. Jag tror nämligen att alla människor är bisexuella. Då borde det inte finnas någon som är lesbisk och alltså kan inte jag heller vara det.
Hur kan alla vara bisexuella? Denna teori baseras på att allt handlar om inställning och hur pass öppen man är. Att en del är (och vill vara) trångsynta och helt enkelt inte klarar av att släppa in sådana tankar över huvud taget. En del har bara inte träffat "rätt person" av samma kön utan istället hittat den dom söker i någon av det motsatta könet.

Fast samtidigt är allt detta svammel från min sida. Och en del av mig tror mer på homosexualitet än heterosexualitet. Alla är bisexuella, men once you go gay.. 

Å andra sidan: Skulle jag och tjejen mot förmodan göra slut så kanske jag faller pladask för en karl och vips är teori nr två (once you go gay..) också körd i botten.

Fast kanske är det bara så att alla benämningar finns av en anledning. Att vissa faktiskt är homo, vissa hetero, andra asexuella och en del bisexuella osv.

Skit samma. Man får vara med vem man vill, så länge båda parter är med på det.

Vilken jädra massa svammel.. jag ber om ursäkt om någon har tvingat sig igenom hela texten och blivit besviken för att jag inte har kommit fram till något revolutionerande.

Kommentarer
Postat av: J

Jag tyckte det var riktigt bra svammel! Som jag kan hålla med om. Kul att du skaffat blogg, den hamnade som favorit direkt ;)

2011-07-21 @ 03:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0