Introduction

Tjabba tjena hallå!


Jag fick plötsligt för mig att jag ville skaffa en blogg trots att jag oerhört jättesällan har något vettigt att skriva om. Så förvänta er inte uppdateringar stup i kvarten och ej heller meningsfulla inlägg.

Hur som haver, jag tänkte inleda med en liten presentation. Vem är Brallz? Vad gör hon? Och vad är det för fel på henne?

Brallz är en tösabit på snart 25 somrar som lever i karga lappland tillsammans med flickvän, 2 hundar och, i skrivande stund, 8 kaniner. Familjen i övrigt består av mamma, pappa och två bröder. En störrebror och en mindrebror. (Så ser iallafall alla andra min familj.)
Personligen brukar jag tänka på dom som chefen, toffeln, mansgrisen och bögen. Lägg då till mig som lever i ett lesbiskt förhållande så kan du med lätthet se att vi är en helt vanlig svenssonfamilj.
Nu kanske det låter som att jag inte tycker om min familj, men det gör jag. Jättemest.

Brallz spenderar de flesta dagar i en taxibil med vilken hon hjälper sjuka och gamla att ta sig till och från sjukhuset. På fritiden tycker hon om att pussas med flickvännen, kramas med hundarna och klappa kaninerna. Vintrarna spenderas helst på en släde bakom ett gäng glada slädhundar och somrarna spenderas i största möjliga mån inomhus på ett kallt golv. Brallz + kyla = sant.

Men vad är det då för fel på Brallz? Ingenting. Jag skulle faktiskt vilja påstå att denna Brallz är ett ganska fint exemplar. Tänk er det bästa från finska och svenska gener, släng in liiite lappblod och skaka om.
Resultatet blir en egensinnig och sarkastisk men snäll och omtänksam sak med bajsbruna lappögon och vader grova som trädstammar. Kan det bli mycket bättre än så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0